jag ska då inte bli ekonom

mitt arbete går då ut på att sitta i den så kallade Satelliten
en biljettkassa ute på parkeringen
här tar vi betalt för inträdet till världen och kollar så dem har betalat allt till sin natt på campingen
utan oss så blir det inget Pippi

idag är det måndag, det regnade hela förmiddan och de är försäsong - vilket innebär lite folk!
dagen började med att vi fick en grupp på 74 ungar och 13 vuxna, som betalade i kontanter!!!
och de var ganska många tusen. jag tror vi lyckades räkna rätt efter 4 ggr!
samtidigt som vi stod och räkna alla dessa pengar så krånglade biljettern där man skulle gå in också och folk kom för att klaga på de
när jag skulle räkna mynten så tänkte jag att jag skulle lägga den i 10kronornhögar. men tillslut så såg jag inte skillnad på pengarna så jag la 10or som 5or och enkronor i högar om 10 men det var ju långt ifrån 10 kronor i varje hög
Martina kom och hjälpte oss och efter några försök igen så vart de rätt! bra start på dagens kände vi!

sedan kom en tant med en campingbokning och hade 190 kr kvar att betala! hon var redan väldigt arg över regnet och blev ännu argare när vi först inte kunde se vad hon skulle betala men de löste sig också!

vi hade även massa andra problem, mest med pengar och kanske lite information!
jag och Gisela vill helst glömma denna dag och hoppas på en bättre morgondag, dock är vi själva då också!
när vi var klara och hade bankat pengarna så kände jag att det var väldigt skönt att jag inte (hittills) har blivit ekonom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0