hejja mjukglassgörare!

sådär klockan 2 på tisdag skulle jag lunschavlösa Emma i Pysslingglass
en liten glasskiosk som både har pinnglass, kulglass och mjukglass
det var ganska fint väder så jag va lite nervös över att det skulle komma mycket folk denna dag
eftersom jag då står själv i denna kiosk
men när klockan närmdes sig 2 och jag sprang in i parken var det lite mulet och även några droppar regn kom nog under denna halvtimme
men hej vad svårt var att göra mjukglass!!!!
denna maskin är en stor brummande sak som skakar lite, i början kommer glassen ut långsamt sen ökar tempot drastiskt och man hänger inte ritkigt med! första glassen jag skulle göra gick verkligen inte bra. jag var lite skakig på hand och nervös, jag hann inte testa den innan någon kund kom, så när kvinnan på andra sidan luckan bad om en mjukglass så var det ju bara att ge sig på detta! maskinen satte igång och sen fick jag inte av den! det resulterade i att det var alldeles förmycket glass på fel ställen! kvinnen grympade lite och sa att; ja det går väl bra med en bägare! inte lika svårt att få på plats så!
de danska paret som sedan kom och skulle ha chokladglass fick nog väldigt små kulor, då det inte var så mycket glass kvar!
så jag säger då det, detta är också ett konstverk! alla som lyckas göra en snygg glass ska ha beröm!!!
förörvigt var det nog den längsta halvtimme sen jag kom hit, det var en lättnad när Emma kom tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0