dag två ?

resan ner igår gick bra
kände som de där 6 timmarna gick ganska fort faktiskt
jag körde sista timmen då det inte var motorväg längre
gick hyfsat tycker jag allt, var aningen trött i skallen efteråt

ankomsten i Vimmerby var inte riktigt lika rolig
eller de gick bra att hitta till mitt boende; Vidar men nyckeln som skulle ligga i brevlådan låg inte där
vi gick in för att fråga om de tagit in dem, sen ringde vi runt till massa men ingen visst vart min nyckel var
efter sådär en timme så kom Annie med nyckeln som tydligen hade vart svår att hitta
vi slängde in all min packning på rummet och grejjade lite sen åkte vi ett varv i Vimmerby och sen kollade vi på Astrid Lindgrens barnhem + sockerdricksträdet
sen tillbaka och då drog pappa hemåt
jag försökte febrilt få igång internet utan lyckat resultat plus att jag packade upp alla mina grejjer
närmare 11 kom jag i säng utan att vara vidare trött och efter lite <3tramssms så somnade jag närmare 12

klockan var ställd på 7 imorse för jag tänkte gå upp och duscha, eftersom det är ett korridorsboende så vet man ju aldrig om det finns tid i duschen eller inte
men ingen var vaken när jag gick upp och jag fick mig en härlig dusch, det är golvvärme i duschen så fötterna myste
sen närmare 9 drog jag iväg på min cykel
en kvart senare var jag framme
på förmiddan var jag i den såkallade satelliten - biljettförsäljning
räkna kassan, betala biljetter och sådant .. gick helt okej!
efter lunch så var jag uppe i Snickeboden - en emilinspirerad souvernibutik
ta betalt av kunderna, fylla på i hyllorna och bränna in barnens namn på "byssen"
vilken jag satt med hela efetrmiddan så när klockan närmade sig 4 så var jag ganska snurrig i skallen
sen tog jag mitt pick och pack och spämplade ut vid halv 5 och cyklade hemåt

nu sitter jag på mitt rum och efter några försök har jag fått igång internet, väldigt skönt
ska alldeles strax leta upp en mataffär för att sen få till lite middag tänkte jag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är banne mig sugen på att åka dit i sommar! Måste bara ragga upp ett barn att ta med som förkläde ;)

2009-05-17 @ 18:55:18
Postat av: Julia

Och det var jag som skickade den där :P

2009-05-17 @ 18:55:44
URL: http://juules.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0