den omtalade Satelliten


här är Gisela och Robin
de kommer ifrån Vimmerby och Kisa
2 av mina 10 arbetskamrater
eller ja, jag har inte träffat alla än men vi är 10 i Satelliten totalt
imorn börjar höghögsäsong
dvs att vi kommer ha 8 kassor öppna
hittills har det ju inte var så mycket folk, så det blr nog rätt lugnt imorn
då kapaciteten är stor!!
här i Satelliten så sitter vi vid en dator och har programmen Entry och Comers-bokningssystem upp
gästerna kommer fram till öppningen och säger att de vill ha biljetter
vi frågar hur många dem är av barn & vuxna och bygger ihop det bästa paketet för dem
ibland kommer de grupper som är förbokade och då har man skrivit ut biljetter till dem på morgonen, innan öppning och lagt dem i kuvert till dem ( ibland lägger man i lunchbiljetter till dem också)
ett barn kostar 170 för en dag / 235 för två dagar
en vuxen kostar 290 för en dag / 410 för två dagar
en senior (+65) kostar 100 för en dag / 145 för två dagar
en familjebiljett (á 2 vuxna + max 3 barn) kostar 840 för en dag / 1195 för två dagar
en singelfamilj (á 1 vuxen + max 3 barn ) kostar 560 för en dag / 795 för två dagar

om man kommer som födelsedagsbarn, journalist eller ledsagare så går man in gratis
jag skäms dagligen för att ta så mycket betalt
flörtar man riktigt noga med mig kan man få en av mina fribiljetter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0