motorcykelsemester

under måndagseftermiddagen kom pappa inrullandes i Vimmerby
för att hämta upp mig, så vi kunde bege oss på semester
småvägar och Öland var målet
måndagen bjöd på felkörningar, en mör pappa och uppvärming
vi landade i Oskarshamn närmare 22 - där blev det glass och kaffe
efter lite glidande i staden bestämde vi oss för att slå läger
Havslätts camping hade en plats för oss. 125 rikstaler, väldigt överkomligt tyckte vi
 godnatt!

solen värmde mot tältduken halv 7
vi packade ihop våra saker och drog mot hamnen
med färja tog vi oss över till Byxelkrok, Öland
frukost på färjan
därifrån åkte vi till Ölands norraste udde och fyren Långe Erik
sprang de 134 trappstegen för att kika på utsikten

efter de lämnade vi norr och gav sikte på Borgholm och alla små & krokiga stigar på vägen dit
hundkex som dansade ut med vägarna och väldigt vackert i övrigt

  en trött pappa
några återvändsgränser och några bilköer närmare campingarna
lite regn och mat i Borgholm sedan över till fastlandet igen
en fika i Kalmar med behövligt kaffe sedan vidare in i de Småländska skogarna
både jag och pappa erkände att vi hade nog aldrig vart så långt in i skogen någon gång
det vi förvånades mest över var att det bodde folk där ute
nu snackar vi alltså mil på grusvägar!!
närmare 23 anledd vi igen i Vimmerby
trötta i hela kroppen men mestadels rumpan
pappa sumerade resan; Vi har åkt på stora vägar och små vägar, raka vägar och krokiga vägar, asfalt-, grus-, gräs-, rid- och T-vägar och några omvägar!
riktigt trevligt

under onsdagen jobbade jag och pappa gick i parken
med alla andra 10tusen människor
efter jobbet drog vi till Västervik och käkade mat

sen blev det lite glass och flanerande
jag köpte ett linne (första gången på 2 månader jag köper något som luktar nytt), organiccotton  ;)
sen satte jag mig på bussen mot Vimmerby och pappa började resan mot Easthammer!
kör försiktigt


Kommentarer
Postat av: maria

Jag vill bo i en fyr!!

JAg har handlat nya kläder alldeles för mycket här nere! Idag ska jag in til Cubus igen! :D

2009-07-23 @ 10:33:09
URL: http://amria.blogg.se/
Postat av: Gisela

Sköööönt och att komma i väg lite ju:)



Hoppas ni hade det super skoj

2009-07-25 @ 11:36:17
Postat av: Anonym

känslan hänger fortfarande kvar av alla sköna svängar o idylliska platser vi svepte förbi.tänk om man kunde stanna på alla...kanontripp:)

2009-07-26 @ 22:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0